zondag 28 oktober 2012

Amsterdam (Oranjesluizen)

Ja, we zijn inderdaad gaan varen. We wilden het stuk van Almere Buiten tot Amsterdam, in tweeën delen. Via een vluchthaven zo’n 10 kilometer verderop. Op Google-maps hadden we de situatie daar al vast zo’n beetje bekeken en het leek ons ook een leuke plek om te vissen. Even buiten de haven van Almere merkten we al snel dat het toch zeker, eigenlijk niet zo verwacht, een zeer onrustige trip zou worden. Zelfs vonden we het in eens geen leuk idee meer om door te zetten.

Toch gedaan, want was het vreselijk? Nee, natuurlijk. We, onze boot, rolde flink, maar niet ontzettend,  wel vervelend. En zo hielden we het vol met het idee dat over een paar kilometer van deze (kleine) misère verlost zou worden. Aangekomen daar, bleek de hele aanlegplaats ingepikt te zijn door een water woning die daar als reclame aanbieding lag te pronken. Niks aanleggen voor ons, doorvaren dus. Die ruwe plas weer op. Windkracht vier a vijf, dus gaan! Alle tips die we gedurende deze trip weer zo gekregen hebben, toegepast en alles verliep eigenlijk best vlotjes. Aangekomen in de haven vlakvoor de Oranjesluizen, vonden we, nu wel achteraf kijkend, het eigenlijk een erg leuke ervaring. Misschien doen we dit  te weinig…..?
 
En Tommy? Die deed het niks. Die zocht zelfs op een gegeven moment zelfs het hoogste punt in de stuurhut op en ging al heen en wiegend , slapen! Dit is wel een hele grote tegenstelling tot onze Blacky van de vorige reizen. Die zocht het laagste punt op, met minste schommeling en poepte en kotste de boel onder. En ik me overal aan vast houdend er achter aan om alles schoon te maken. Eerst hem in de douche, wassen, drogen en dan daarna de troep opruimen.
Tommy, die dacht waarschijnlijk als ik mijn ogen dichthoud, heb ik nergens last van, en wacht ik wel tot alles achter de rug is.
 
Ik had wat mooie plaatjes van het IJsselmeer gemaakt maar…………. voor een tweede keer heeft de geheugenkaart problemen. En aangezien ik elke dag de foto’s er altijd van over neem naar de PC, cq externe harde schijf, ben ik deze van die dag dus kwijt op een klein filmpje op een andere camera, na. Toch maar een andere kaart kopen. En gelukkig hebben we meerdere camera's aan boord.
Vandaag verder en gaan we naar….? Eerst vaststellen hoeveel diesel we nog hebben ivm tanken ( genoeg voor de winter) om de boot vorstvrij te houden. Daarna richting Haarlem vandaag voor water?